The Finch Formerly Known As Gold

23 February 2004


The myrmidons of The Washington Times are quick to point out that while the paper was indeed founded by members of Rev. Sun Myung Moon's Unification Church, Moon himself does not exert editorial control. And this would seem to be at least partly true: for instance, the Times endorsed the war in Iraq, which Moon has opposed.

Still, I wonder sometimes how closely Moon watches what's going on. Today I pulled up this Mark Steyn piece from the Times' Web site, and the page load halted partway through. A popup box then appeared to advise me that Korean-language support (!) was going to be loaded. I've never seen that before at the Times.

(If you want to read the Steyn article, which nicely skewers John Kerry, I suggest you use this link instead.)

Posted at 10:38 AM to Dyssynergy