Renegative cash flow

Add to Michael Bates’ detailing of the financial woes of the Tulsa newspaper this tidbit from Frosty Troy’s Oklahoma Observer:

The Tulsa World owners have declined to meet their current $100,000 pledge on the Capitol dome. (They may also defer on $100,000 owed next year.)

Well, that’s one way to offset the red ink, I guess. Maybe that’s why the World sacked two-thirds of its Capitol staff.

Addendum, 11 January: It just gets better:

While executives at the Tulsa World were deciding which 28 employees would be fired in a cost-saving move to help the company deal with reduced advertising revenue, the president of the company, John R. Bair, was being processed for a $90,000 “proprietary membership” in the ritzy Southern Hills Country Club.

It’s almost enough to make you feel sorry for the Seattle Post-Intelligencer. Almost.





2 comments

  1. Tyson Wynn »

    9 January 2009 · 6:41 pm

    Ever see that episode of The Andy Griffith Show where Andy got all the businessmen to make pledges to get the new church organ…?

  2. BatesLine »

    13 January 2009 · 1:08 pm

    Whirled update…

    the Oklahoma Observer reports that the paper didn’t fulfill its 2008 pledge toward construction of the Oklahoma Capitol dome and may not make good on its 2009 pledge. (Via Dustbury.)…

RSS feed for comments on this post